8. 4. 2021

Informace k provozu školy od 12. 4. 2021

VÝUKA

PRVNÍ STUPEŇ

Střídá se prezenční a distanční výuka v týdenních rotacích celých tříd

První týden

Prezenční výuka pro třídy

  1. B, 2. A, 3. A, 4. A, 5. B, 5. C

Distanční výuka pro třídy

  1. A, 1. C, 2. B, 3. B, 4. B, 5. A

Druhý týden

Prezenční výuka pro třídy

  1. A, 1. C, 2. B, 3. B, 4. B, 5. A

Distanční výuka pro třídy

  1. B, 2. A, 3. A, 4. A, 5. B, 5. C

DRUHÝ STUPEŇ

Pokračuje distanční vzdělávání

SPECIÁLNÍ TŘÍDY

Prezenční výuka bez rotace

INDIVIDUÁLNÍ KONZULTACE

Individuální konzultace jsou možné pro všechny žáky (u konzultací může být přítomen zákonný zástupce)

SKUPINOVÉ KONZULTACE

Jsou umožněny dobrovolné skupinové konzultace v max. počtu 6 žáků pro:

1) Znevýhodněné žáky 2. stupně

2) 9. ročníky ZŠ pro předměty k přípravě na přijímací zkoušky na SŠ

Výuka plavání a zpěv – není možná

Tělesná výchova – není možná

Školy v přírodě, adaptační kurzy, sportovní kurzy, školní výlety – nejsou možné.

ŠKOLNÍ DRUŽINA

Pouze pro prezenčně vzdělávané za dodržení homogenity skupin stejné jako ve třídě.

ZÁKLADNÍ UMĚLECKÁ ŠKOLA

Prezenční výuka – pouze individuální výuka (jeden žák a jeden pedagogický pracovník).

Povoleny jsou individuální konzultace (jeden žák a jeden pedagogický pracovník).

Distanční výuka – skupinová a kolektivní výuka

 

REŽIMOVÁ OPATŘENÍ

 

OCHRANA NOSU A ÚST

Všichni musí mít povinně ochranu úst a nosu.

a) Zaměstnanci škol a školských zařízení: respirátory.

b) Žáci ZŠ a speciálních tříd: zdravotnická obličejová maska splňující standardy mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví.

Výjimka pouze pro osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu.

 

TESTOVÁNÍ

Povinné testování samoodběrem pomocí neinvazivních testů pro žáky ZŠ a speciálních tříd

– antigenní testování 2x týdně

– první test 1. den prezenční výuky v daném týdnu

– druhý test vždy ve čtvrtek

– testování neprobíhá v případě individuálních konzultací, výuky 1 na 1 a individuálních poradenských služeb

– testování se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit.

– testování se neprovádí u osob, které mají vystavený certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu uplynulo nejméně 14 dní

V případě testování dětí a mladších žáků nebo v individuálních případech, kdy si testovaný není schopen provést test sám, je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou.

Manuál k testování ve školách zde 

Instruktážní videa k testům naleznete zde

 

VĚTRÁNÍ

Větrání 5 minut mezi hodinami a uprostřed každé hodiny, popřípadě každých 30 min.

Doporučená je venkovní výuka v maximální míře.

 

HOMOGENITA

Povinná homogenita všech tříd a skupin. Platí i pro přestávky, na pozemcích školy, venkovní výuce apod. Doporučená homogenita u skupinových konzultací.

 

STRAVOVÁNÍ

Pro žáky na distanční výuce pouze odběr stravy do jídlonosičů.

Pro žáky na prezenční výuce:

– pravidla pro neveřejné provozovny stravovacích služeb

– rozestupy mezi žáky z různých tříd

– přijetí organizačních opatření při čekání na výdej stravy, při výdeji stravy a její konzumaci tak, aby nedocházelo k prolínání žáků z různých tříd a s osobami vyzvedávajícími oběd na distanční výuce

Žáci, kteří mají zájem o odběr obědů a v současné době nejsou k odběru přihlášeni, musí včas provést objednání obědů.

 

VSTUP A POHYB TŘETÍCH OSOB  V PROSTORÁCH ŠKOLY

Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) v době provozu školy nebo školského zařízení pouze v důvodných  případech a za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky a zaměstnanci.

 

 PRŮBĚH TESTOVÁNÍ VE TŘÍDĚ

 

Třídní učitel ráno vyzvedne děti před šatnami. V den testování je nutné zajistit rozestupy mezi žáky 1,5 m v šatnách a po cestě.

Příchod žáků do šaten:

První týden Druhý týden
Čas příchodu Třída Čas příchodu Třída
7:30 1.B 4.A 7:30 1.A 4.B
7:40 2.A 5.B 7:40 1.C 5.A
7:50 3.A 5.C 7:50 2.B 3.B

Testování bude probíhat ve třídách.

Po  příchodu do třídy se děti posadí na svá místa. Pro každého testovaného je třeba zajistit místo k sezení a odkládací plochu (lavice, stoleček apod.).

Vždy je nutné dodržet rozestup mezi testovanými alespoň 1,5 metru.

Třídní učitel vysvětlí žákům, proč se testuje a seznámí žáky se způsobem provedení testu.

Žáci budou mít na stole připravené testy.

Všichni budou postupovat podle pokynů třídního učitele.

Všichni přítomní mají po celou dobu odběrového procesu správně nasazené roušky nebo respirátory, vyjma krátkého intervalu, kdy testovaný vykonává samoodběr.

Provedení a vyhodnocení samoodběru

  1. Před testováním si každý testovaný vydezinfikuje ruce – třídní učitel obejde žáky s dávkovačem dezinfekce, nebo si každý dojde k umyvadlu (samostatně).
  2. Každý testovaný obdrží jednu testovací sadu a rozbalí a připraví všechny komponenty.
  3. Testovaný stahuje roušku a provádí samoodběr dle pokynů
  4. Dle pokynů dohlížející osoby každý testovaný sám pokračuje krokem vyhodnocení testu
  5. Dohlížející osoba spouští odpočet času k vyhodnocení v délce 15 minut.
  6. Žáci čekají na svém místě na uplynutí časového limitu.
  7. Výsledek testu zaznamená dohlížející osoba do seznamu testovaných.
  8. Vyhodnocení testu:
  • Pokud je výsledek negativní, testovaný vyhazuje testovací sadu do určeného odpadkového koše. Žákovi je umožněna účast na prezenční výuce.
  • Pokud je výsledek pozitivní, testovaný vyhazuje test do určeného odpadkového koše a je poslán do izolační místnosti, případně rovnou odchází ze školy, má-li souhlas zákonného zástupce k samostatnému odchodu. Následně je nutné vydezinfikovat všechny plochy (lavice, židle, kliky apod.), kterých se pozitivně testovaný mohl dotknout.
  • Pokud je výsledek nečitelný/chybný, test se vyhazuje, chyba se zaznamenává a testovaný musí vykonat nový test.

Použité testy budou vyhozeny do koše bez krytu.

Odpad zlikviduje po skončení testování uklízečka.

Žák nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit žák nebo zaměstnanec školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.

Pokud se žák odmítne sám otestovat, pak není možné, aby byl osobně přítomen na vzdělávání.

Pokud žák nebo student neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola sice nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání, ale bude mu poskytnuta přiměřená forma podpory – např. posílání týdenních plánů, možnost připojit se do některých hodin on-line, zasílání materiálů, úkolů, dílčí individuální podpora v rámci pedagogické intervence, využití individuální konzultace atp.

V případě testování žáků 1.-3. ročníků a žáků speciálních tříd je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem). Pro zákonného zástupce či jinou asistující osobu platí výjimka ze zákazu vstupu třetích osob do školy. V maximální míře je nutné zajistit oddělení těchto osob od ostatního personálu a žáků, kteří nejsou součástí testované skupiny. Zároveň musí být dodrženy rozestupy mezi dvojicemi (testovaný + asistující) 1,5 metru, např. redukcí počtu testovaných v testované skupině. Každá asistující osoba má po celou dobu přítomnosti ve škole nasazený respirátor a dodržuje všechna hygienická opatření.

Pokud se některý žák, student nebo zaměstnanec nebude moci zúčastnit testování v určený den, je nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti ve škole.

Pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.

V případě, že se žák dostaví v určený den testování do školní družiny před začátkem vyučování, je nutné, aby byl test proveden při příchodu do družiny. Ve třídě již potom nebude testován.



 

30. 1. 2021

Uzavření školní jídelny

Vážení rodiče, milí žáci,
s lítostí vám oznamuji, že veškerý personál školní jídelny byl umístěn do karantény. V tuto chvíli nejsme schopni zajistit chod školní jídelny a přípravu obědů. Školní jídelna proto bude od pondělí 1. 2. 2021 uzavřena. Karanténa by podle předběžného odhadu měla trvat do neděle 7. 2. 2021. Vše bude závislé na výsledcích testování zaměstnanců jídelny. Po dobu uzavření jídelny budou mít všichni strávníci automaticky odhlášené obědy, není proto třeba činit žádné kroky. Žákům prvních a druhých ročníků bude nabídnut náhradní způsob zajištění obědů. O termínu opětovného otevření jídelny vás budeme informovat.
Velice se omlouváme za vzniklé komplikace a zároveň děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním pevného zdraví
Miloš Matějka



 

9. 1. 2021

Informace k provozu školní jídelny od 11. do 22. ledna 2021

Vláda na svém jednání schválila prodloužení opatření, a to včetně těch, která se týkají školství. Prodloužení bylo schváleno do 22. ledna 2021.

Provoz školní jídelny se tak do 22. ledna bude řídit současnými pravidly.



 

29. 12. 2020

Informace k provozu školní jídelny od 4. do 10. 1. 2021

Zařízení školního stravování je v provozu. Provoz se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost.

  • Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet následující:
    • rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly,
    • maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby (jedná-li se o dlouhý stůl, lze u něj usadit více osob, ale mezi skupinkami osob musí být rozestup minimálně 2 metry),
    • ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení,
    • udržovat maximální možný rozestup mezi žáky z různých tříd,
    • ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti; ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat výdejním okénkem a odnést (nemohou stravu konzumovat v jídelně),
  • Je nutné přijmout organizační opatření při čekání na výdej stravy a konzumaci stravy tak, aby:
    • nedocházelo k prolínání žáků z různých tříd/skupin/oddělení a
    • nedocházelo k prolínání žáků  z prezenční výuky s osobami odnášejícími stravu.
  • Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.
  • Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.

 

Pokud budou mít žáci 3. až 9. ročníků zájem o odběr obědů, musí se znovu přihlásit. Žáci 1. a 2. ročníků zůstávají přihlášeni.



Informace k provozu školní jídelny od 25. 11. 2020

  • Zařízení školního stravování jsou v provozu. Provoz se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost.
  • Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet následující:
    • rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly,
    • maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby (jedná-li se o dlouhý stůl, lze u něj usadit více osob, ale mezi skupinkami osob musí být rozestup minimálně 2 metry),
    • ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení,
    • ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci a studenti v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti; ostatní žáci, studenti, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat výdejním okénkem (take-away),
  • je nutné přijmout organizační opatření při čekání na výdej stravy a konzumaci stravy tak, aby:
    • nedocházelo k prolínání žáků/studentů z různých tříd/skupin/oddělení a
    • nedocházelo k prolínání žáků/studentů z prezen- ční výuky s osobami odebírajícími stravu formou take-away.
  • Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.
  • Žáci/studenti i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
  • Pokud budou mít žáci zájem o odběr obědů, musí se znovu přihlásit.


11. 11. 2020

Informace k provozu školní jídelny od 18. listopadu 2020

Zařízení školního stravování je v provozu. Provoz se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost.

— Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet:

  • rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly,
  • maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby (jedná-li se o dlouhý stůl, lze u něj usadit více osob, ale mezi skupinami 4 osob musí být rozestup minimálně 2 metry),
  • ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení,
  • udržovat maximální možný rozestup mezi žáky z různých tříd,
  • ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti. Ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat a odnést.

— Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.

— Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.



9. 10. 2020

Odběr obědů při distanční výuce

Školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování (za dotovanou cenu) i žákům, kteří se povinně vzdělávají distančním způsobem. Tito žáci budou muset jídlo vyzvednout do jídlonosičů v době od 10:45 do 11:15 h a odnést ke konzumaci domů (aby bylo minimalizováno riziko případného míchání skupin žáků a delšího styku těchto žáků). Pokud o odebrání obědů nebudou mít zájem, musí si obědy odhlásit standardním způsobem.



 

28.8.2020

Zákaz vstupu dospělým osobám do školní jídelny v době stravování žáků školy

Vážení strávníci,

na základě doporučení MŠMT, Ministerstva zdravotnictví ČR a vzhledem ke snaze o  minimalizaci rizika nákazy platí v době stravování žáků školy ve školní jídelně přísný zákaz vstupu všem dospělým osobám vyjma zaměstnanců školy.

Pro všechny dospělé osoby je k osobní návštěvě kanceláře školní jídelny vyhrazen každý den čas od 6:30 h do 11:15 h, v pondělí ještě od 14.00 h. do 15.30 h.

Pro všechny dospělé osoby je stanoven výdej obědů od 10:45 h do 11:15 h.

Mimo stanovené časy nebude dospělá osoba do jídelny vpuštěna.

Pokud možno, držte se těchto pokynů:

Objednání a odhlášení obědů provádějte

  • prostřednictvím internetu – využít můžete počítač, mobilní telefon nebo tablet
  • prostřednictvím mobilní aplikace s názvem Strava.cz, kterou si můžete nainstalovat do mobilního telefonu nebo tabletu

Platby provádějte přes účet.

Děkujeme za pochopení.

 



 

10. 3. 2020

Oznámení o uzavření školy a školní jídelny

Ministerstvo zdravotnictví České republiky rozhodlo o přerušení výuky na základních školách. Od středy 11. 3. 2020 bude Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice uzavřena, a to až do odvolání. Škola bude otevřena po vyhlášení ukončení preventivního opatření. V průběhu opatření je nutné sledovat sdělovací prostředky.

Žáci budou automaticky odhlášeni z odběru obědů.

 



 

22. 10. 2019

Oznámení o vyhlášení volných dnů

V souladu s ustanovením § 24, odst. 2, zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje ředitel školy na čtvrtek 31. 10. a pátek 1. 11. 2019 volný den pro žáky, a to z organizačních a technických důvodů – havárie na topném systému. Jedná se o únik vody z topné soustavy, který s sebou nese snížení tlaku v soustavě a zablokování kotlů. Při opravě bude nutné vypustit vodu ze soustavy a omezit vytápění budovy. Zároveň bude potřeba provést výkopové práce, které zamezí možnosti využití únikových východů z celé staré budovy školy.

Děkuji za pochopení.

Mgr. Miloš Matějka, ředitel



 

31. 7. 2019

Modernizace stravovacího systému

Vážení strávníci,

v rámci zkvalitňování služeb došlo ve školní jídelně ZŠ Libochovice během letních prázdnin k modernizaci stravovacího systému. Díky tomuto kroku je možné od 1. září 2019 k identifikaci strávníka při odběru stravy využít jednu z těchto možností

  • karta ISIC, ITIC, ALIVE (žáci a zaměstnanci školy)
  • čip (lze zakoupit ve školní jídelně)
  • dosavadní stravovací karta (to bude umožněno do konce životnosti karty, nově bude možné zakoupit pouze čip, nebo kartu ISIC, ITIC)

 

Při modernizaci systému bylo upuštěno od možnosti objednávat stravu na terminálu umístěném ve školní jídelně. K tomuto kroku nás, po vyhodnocení počtu strávníků, kteří tuto možnost využívali,  vedla snaha vynaložit efektivně finanční prostředky, ale také  možnosti moderních technologií, díky nimž lze objednávat a odhlašovat stravu z pohodlí domova. Objednávat a odhlašovat stravu nyní můžete

 

K přihlášení budete potřebovat údaje, které obdržíte od vedoucí školní jídelny. Na email jidelna@libochovice.cz je potřeba zaslat vaší e-mailovou adresu, ke které bude přístup přiřazen. Zpět obdržíte veškeré údaje potřebné k přihlášení. Přihlašovací údaje přidělené v minulosti jsou stále platné.

 


31. 7. 2019

Změna cen obědů

Vážení strávníci,

vzhledem ke zvyšujícím se nákladům na pořízení potravin se od 1. 9. 2019 mění ceny obědů pro všechny kategorie strávníků. Aktuální ceny najdete v sekci „Ceník obědů“. Děkujeme za pochopení.

Jaroslava Švihnosová, vedoucí školní jídelny

 


1. 3. 2019

Změna cen obědů

Vážení strávníci,

vzhledem ke zvyšujícím se nákladům na pořízení potravin se od 1. 3. 2019 mění ceny obědů pro všechny kategorie strávníků. Aktuální ceny najdete v sekci „Ceník obědů“. Děkujeme za pochopení.

Jaroslava Švihnosová, vedoucí školní jídelny

 


13. 4. 2018

Netradiční oběd

Ve středu 11. dubna přijal pozvání školní jídelny v Libochovicích šéfkuchař společnosti Bidfood pan Jan Ulík. Společně s kuchařkami vytvořil sehraný tým, který si dal za cíl připravit pro naše strávníky netradiční oběd. Výsledkem jejich snažení byl mletý telecí řízeček plněný sušenými rajčaty s bylinkovým přelivem a mačkanými brambory. Jako alternativa byly připraveny lasagne s uzeným tofu  a červenou fazolí. Ke každému obědu byl k dispozici salát z čínského zelí s cizrnou.

Krásným zážitkem pro nás bylo hlasování dětí ze školní družiny, kterým vyjádřily názor jak jim oběd chutnal a  pana kuchaře v krásné červené kuchařské čepici odměnily velkým potleskem. Poté jsme už netrpělivě čekali na odezvu u starších žáků. Jsme si naprosto vědomi toho, že se není možné  trefit do chuti všem. Přesto můžeme konstatovat, že ohlasy na naší snahu byly spíše kladné. Tento den jsme si všichni báječně užili a rádi bychom podobnou akci zopakovali i v budoucnu.

Fotografie z akce si můžete prohlédnout zde.

Jaroslava Švihnosová, vedoucí školní jídelny

 


26. 2. 2018

Oznámení o vyhlášení volných dnů

V souladu s ustanovením § 24, odst. 2, zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje ředitel školy na čtvrtek 8. 3. 2018 volný den pro žáky, a to z organizačních a technických důvodů (přerušení dodávky elektřiny  – nelze vytápět budovu školy, nefunkční splachovače, není možné zajistit osvětlení…).

Ve čtvrtek 8. 3. 2018  bude z důvodu přerušení dodávky elektřiny uzavřena školní jídelna. Všichni strávníci budou automaticky odhlášeni.

Děkuji za pochopení.

V Libochovicích 26. 2. 2018

Mgr. Miloš Matějka, ředitel