8. 8. 2022
Přihláška do školní družiny
V případě zájmu o přijetí žáka k pravidelné docházce do ŠD odevzdá zákonný zástupce vyplněnou přihlášku nejpozději do 5. 9. 2022. Přihlášku je nutné vyplnit elektronicky, k dispozici na webu školní družiny. Po vyplnění elektronického formuláře bude zápisní lístek automaticky odeslán do našeho systému a zároveň bude vygenerována žádost, kterou postačí vytisknout a předat do ŠD. O zařazení žáka do ŠD rozhodne ředitel školy do 9. 9. 2022 a vyrozumí o tom zákonné zástupce.
ODKAZ NA ELEKTRONICKOU PŘIHLÁŠKU – KLIKNĚTE ZDE
8. 4. 2021
Informace k provozu školy od 12. 4. 2021
VÝUKA
PRVNÍ STUPEŇ
Střídá se prezenční a distanční výuka v týdenních rotacích celých tříd
První týden
Prezenční výuka pro třídy
- B, 2. A, 3. A, 4. A, 5. B, 5. C
Distanční výuka pro třídy
- A, 1. C, 2. B, 3. B, 4. B, 5. A
Druhý týden
Prezenční výuka pro třídy
- A, 1. C, 2. B, 3. B, 4. B, 5. A
Distanční výuka pro třídy
- B, 2. A, 3. A, 4. A, 5. B, 5. C
DRUHÝ STUPEŇ
Pokračuje distanční vzdělávání
SPECIÁLNÍ TŘÍDY
Prezenční výuka bez rotace
INDIVIDUÁLNÍ KONZULTACE
Individuální konzultace jsou možné pro všechny žáky (u konzultací může být přítomen zákonný zástupce)
SKUPINOVÉ KONZULTACE
Jsou umožněny dobrovolné skupinové konzultace v max. počtu 6 žáků pro:
1) Znevýhodněné žáky 2. stupně
2) 9. ročníky ZŠ pro předměty k přípravě na přijímací zkoušky na SŠ
Výuka plavání a zpěv – není možná
Tělesná výchova – není možná
Školy v přírodě, adaptační kurzy, sportovní kurzy, školní výlety – nejsou možné.
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Pouze pro prezenčně vzdělávané za dodržení homogenity skupin stejné jako ve třídě.
ZÁKLADNÍ UMĚLECKÁ ŠKOLA
Prezenční výuka – pouze individuální výuka (jeden žák a jeden pedagogický pracovník).
Povoleny jsou individuální konzultace (jeden žák a jeden pedagogický pracovník).
Distanční výuka – skupinová a kolektivní výuka
REŽIMOVÁ OPATŘENÍ
OCHRANA NOSU A ÚST
Všichni musí mít povinně ochranu úst a nosu.
a) Zaměstnanci škol a školských zařízení: respirátory.
b) Žáci ZŠ a speciálních tříd: zdravotnická obličejová maska splňující standardy mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví.
Výjimka pouze pro osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu.
TESTOVÁNÍ
Povinné testování samoodběrem pomocí neinvazivních testů pro žáky ZŠ a speciálních tříd
– antigenní testování 2x týdně
– první test 1. den prezenční výuky v daném týdnu
– druhý test vždy ve čtvrtek
– testování neprobíhá v případě individuálních konzultací, výuky 1 na 1 a individuálních poradenských služeb
– testování se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit.
– testování se neprovádí u osob, které mají vystavený certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu uplynulo nejméně 14 dní
V případě testování dětí a mladších žáků nebo v individuálních případech, kdy si testovaný není schopen provést test sám, je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou.
Manuál k testování ve školách zde
Instruktážní videa k testům naleznete zde
VĚTRÁNÍ
Větrání 5 minut mezi hodinami a uprostřed každé hodiny, popřípadě každých 30 min.
Doporučená je venkovní výuka v maximální míře.
HOMOGENITA
Povinná homogenita všech tříd a skupin. Platí i pro přestávky, na pozemcích školy, venkovní výuce apod. Doporučená homogenita u skupinových konzultací.
STRAVOVÁNÍ
Pro žáky na distanční výuce pouze odběr stravy do jídlonosičů.
Pro žáky na prezenční výuce:
– pravidla pro neveřejné provozovny stravovacích služeb
– rozestupy mezi žáky z různých tříd
– přijetí organizačních opatření při čekání na výdej stravy, při výdeji stravy a její konzumaci tak, aby nedocházelo k prolínání žáků z různých tříd a s osobami vyzvedávajícími oběd na distanční výuce
Žáci, kteří mají zájem o odběr obědů a v současné době nejsou k odběru přihlášeni, musí včas provést objednání obědů.
VSTUP A POHYB TŘETÍCH OSOB V PROSTORÁCH ŠKOLY
Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) v době provozu školy nebo školského zařízení pouze v důvodných případech a za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky a zaměstnanci.
PRŮBĚH TESTOVÁNÍ VE TŘÍDĚ
Třídní učitel ráno vyzvedne děti před šatnami. V den testování je nutné zajistit rozestupy mezi žáky 1,5 m v šatnách a po cestě.
Příchod žáků do šaten:
První týden | Druhý týden | |||||
Čas příchodu | Třída | Čas příchodu | Třída | |||
7:30 | 1.B | 4.A | 7:30 | 1.A | 4.B | |
7:40 | 2.A | 5.B | 7:40 | 1.C | 5.A | |
7:50 | 3.A | 5.C | 7:50 | 2.B | 3.B |
Testování bude probíhat ve třídách.
Po příchodu do třídy se děti posadí na svá místa. Pro každého testovaného je třeba zajistit místo k sezení a odkládací plochu (lavice, stoleček apod.).
Vždy je nutné dodržet rozestup mezi testovanými alespoň 1,5 metru.
Třídní učitel vysvětlí žákům, proč se testuje a seznámí žáky se způsobem provedení testu.
Žáci budou mít na stole připravené testy.
Všichni budou postupovat podle pokynů třídního učitele.
Všichni přítomní mají po celou dobu odběrového procesu správně nasazené roušky nebo respirátory, vyjma krátkého intervalu, kdy testovaný vykonává samoodběr.
Provedení a vyhodnocení samoodběru
- Před testováním si každý testovaný vydezinfikuje ruce – třídní učitel obejde žáky s dávkovačem dezinfekce, nebo si každý dojde k umyvadlu (samostatně).
- Každý testovaný obdrží jednu testovací sadu a rozbalí a připraví všechny komponenty.
- Testovaný stahuje roušku a provádí samoodběr dle pokynů
- Dle pokynů dohlížející osoby každý testovaný sám pokračuje krokem vyhodnocení testu
- Dohlížející osoba spouští odpočet času k vyhodnocení v délce 15 minut.
- Žáci čekají na svém místě na uplynutí časového limitu.
- Výsledek testu zaznamená dohlížející osoba do seznamu testovaných.
- Vyhodnocení testu:
- Pokud je výsledek negativní, testovaný vyhazuje testovací sadu do určeného odpadkového koše. Žákovi je umožněna účast na prezenční výuce.
- Pokud je výsledek pozitivní, testovaný vyhazuje test do určeného odpadkového koše a je poslán do izolační místnosti, případně rovnou odchází ze školy, má-li souhlas zákonného zástupce k samostatnému odchodu. Následně je nutné vydezinfikovat všechny plochy (lavice, židle, kliky apod.), kterých se pozitivně testovaný mohl dotknout.
- Pokud je výsledek nečitelný/chybný, test se vyhazuje, chyba se zaznamenává a testovaný musí vykonat nový test.
Použité testy budou vyhozeny do koše bez krytu.
Odpad zlikviduje po skončení testování uklízečka.
Žák nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit žák nebo zaměstnanec školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
Pokud se žák odmítne sám otestovat, pak není možné, aby byl osobně přítomen na vzdělávání.
Pokud žák nebo student neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola sice nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání, ale bude mu poskytnuta přiměřená forma podpory – např. posílání týdenních plánů, možnost připojit se do některých hodin on-line, zasílání materiálů, úkolů, dílčí individuální podpora v rámci pedagogické intervence, využití individuální konzultace atp.
V případě testování žáků 1.-3. ročníků a žáků speciálních tříd je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem). Pro zákonného zástupce či jinou asistující osobu platí výjimka ze zákazu vstupu třetích osob do školy. V maximální míře je nutné zajistit oddělení těchto osob od ostatního personálu a žáků, kteří nejsou součástí testované skupiny. Zároveň musí být dodrženy rozestupy mezi dvojicemi (testovaný + asistující) 1,5 metru, např. redukcí počtu testovaných v testované skupině. Každá asistující osoba má po celou dobu přítomnosti ve škole nasazený respirátor a dodržuje všechna hygienická opatření.
Pokud se některý žák, student nebo zaměstnanec nebude moci zúčastnit testování v určený den, je nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti ve škole.
Pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.
V případě, že se žák dostaví v určený den testování do školní družiny před začátkem vyučování, je nutné, aby byl test proveden při příchodu do družiny. Ve třídě již potom nebude testován.
28. 2. 2021
Informace k provozu školy od 27. února 2021 do 21. března 2021
Vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci vláda ČR dne 26. února 2021 přijala krizové opatření (dostupné ZDE), kterým se nad rámec dosavadních opatření zakazuje osobní přítomnost:
- žáků 1. a 2. ročníků základní školy
- žáků ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona (speciální třídy)
- ve školních družinách
Těmto žákům bude poskytováno vzdělávání distančním způsobem.
I nadále je povolena osobní přítomnost při individuálních konzultacích žáků v základním vzdělávání.
Ošetřovné: informace o ošetřovném najdete např. zde: https://www.cssz.cz/web/cz/aktualni-informace-k-osetrovnemu
Podle nových pravidel škola již nevyplňuje žádné potvrzení.
23. 2. 2021
Povinnost nosit respirátor
Ministerstvo zdravotnictví vydalo mimořádné opatření, dle něhož s účinností od 25. února 2021 od 00:00 do odvolání platí:
Všem osobám se zakazuje pohyb a pobyt bez ochranných prostředků dýchacích cest (nos, ústa), kterým je
- respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek), včetně filtrační účinnosti alespoň 95 % dle příslušných norem (např. FFP2/KN 95),
- zdravotnická obličejová maska nebo obdobný prostředek naplňující minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek) normy ČSN EN 14683+AC,
které brání šíření kapének:
- ve všech vnitřních prostorech staveb ( i ve škole nebo školském zařízení),
- na všech ostatních veřejně přístupných místech v zastavěném území obce, kde dochází na stejném místě a ve stejný čas k přítomnosti alespoň 2 osob vzdálených od sebe méně než 2 metry.
Do dne 28. února 2021 do 23:59 hod. lze místo výše uvedených ochranných prostředků dýchacích cest používat i jiné ochranné prostředky dýchacích cest, které brání šíření kapének.
Výše uvedený zákaz se nevztahuje na:
- žáky a studenty ve škole nebo třídě zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona (na pedagogické pracovníky se tato výjimka nevztahuje, tj. pedagogičtí pracovníci jsou tedy povinni výše uvedený respirátor nebo zdravotnickou obličejovou masku či obdobné prostředky nosit),
- osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu,
- strávníky ve školních jídelnách v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů, a to za podmínky, že sedí u stolu.
Ve výjimečných případech, kdy je nezbytné, aby žák nebo student při výuce viděl na ústa učitele, je možné, aby učitel použil jako ochranný prostředek dýchacích cest ochranný štít, a to za podmínky, že dodržuje vzdálenost alespoň 2 metry od žáků nebo studentů.
9. 1. 2021
Informace k provozu školní družiny od 11. do 22. ledna 2021
Vláda na svém jednání schválila prodloužení opatření, a to včetně těch, která se týkají školství. Prodloužení bylo schváleno do 22. ledna 2021.
Provoz školní družiny se tak do 22. ledna bude řídit současnými pravidly.
29. 12. 2020
Informace k provozu školní družiny od 4. do 10. ledna 2021
Provoz školní družiny
Od 4. 1. 2020 je povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníků základní školy ve družině. Pro tyto žáky bude probíhat činnost školní družiny v homogenních skupinách žáků jedné třídy .
Žáci a zaměstnanci školy mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
Žáci 1. A budou mít družinu v malé družince – místnost v přízemí naproti schodišti v nové budově (paní vychovatelka Mgr. Jaroslava Svobodová).
Žáci 1. B budou mít družinu na tradičním místě – velká družina v přízemí ve staré budově (paní vychovatelka Hana Pavlatová).
Žáci 1. C budou mít družinu ve své třídě (paní vychovatelka Kateřina Rulfová).
Žáci 2. A budou mít družinu v malé družince u kuchyňky (asistentky).
Žáci 2. B budou mít družinu v kuchyňce (asistentky).
21. 11. 2020
Informace k provozu školní družiny od 30. 11. 2020
Od 30. 11. 2020 bude školní družina v plném provozu. Žáci budou rozděleni do tří skupin. Do každé skupiny budou zařazeni žáci jednoho ročníku.
Žáci a zaměstnanci školy mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
17. 11. 2020
Informace k provozu školní družiny od 18. listopadu 2020
Provoz školní družiny
Od 18. 11. 2020 je povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníků základní školy ve družině. Pro tyto žáky se tedy obnovuje činnost školní družiny a to v homogenních skupinách žáků jedné třídy .
Žáci a zaměstnanci školy mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
Žáci 1. A budou mít družinu v malé družince – místnost v přízemí naproti schodišti v nové budově (paní vychovatelka Mgr. Jaroslava Svobodová).
Žáci 1. B budou mít družinu na tradičním místě – velká družina v přízemí ve staré budově (paní vychovatelka Hana Pavlatová).
Žáci 1. C budou mít družinu ve své třídě (paní vychovatelka Kateřina Rulfová).
Žáci 2. A budou mít družinu v malé družince u kuchyňky (asistentky).
Žáci 2. B budou mít družinu v kuchyňce (asistentky).
9. 9. 2020
Povinnost nošení roušek ve společných prostorách škol
Vážení rodiče,
Ministerstvo zdravotnictví České republiky reaguje na zhoršující se epidemickou situaci a od čtvrtka 10. září zavádí povinné nošení roušek ve všech vnitřních prostorách staveb mimo bydliště a ve společných prostorách škol. Z tohoto důvodu musí všichni nosit roušky ve společných prostorách školy. Ve třídě si je mohou žáci i učitelé sejmout. Každý žák by měl mít sáček na odložení roušky a alespoň jednu náhradní roušku.
Výjimku z nošení roušek ve vnitřních prostorách mají:
Žáci a pedagogičtí pracovníci ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona (speciální třídy).
Osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu.
Děkujeme za pochopení.
Mgr. Miloš Matějka, ředitel školy
15. 8. 2020
Vážení rodiče,
v případě zájmu o přijetí Vašeho dítěte k pravidelné docházce do ŠD je nutné vyplnit přihlášku, která je v elektronické podobě umístěna v záložce Školní družina -> Přihláška do ŠD. Po vyplnění elektronického formuláře bude zápisní lístek automaticky odeslán do našeho systému a zároveň bude vygenerována žádost, kterou postačí vytisknout, podepsat a vhodit do schránky u učitelského vchodu. V případě potíží nás neváhejte kontaktovat na tel. č. 774 786 893, rády pomůžeme.
Potřeby do ŠD: notýsek č. 644, vhodné oblečení na pobyt venku v plátěném pytlíku nebo igelitové tašce – taška i oblečení podepsané!
Platba ŠD činí 500,- za pololetí, platí se ve 2 splátkách. Údaje pro platbu budou mít děti nalepeny v notýsku.
1. platba do 30. 9.
2. platba do 31. 1.
Vyzvedávání dětí: pouze ve stanovených časech, aby nedocházelo k narušování výchovně vzdělávacích činností – do 13:30 neomezeně, dále: 14:30 – 16:00. V době od 13:30 do 14:30 probíhá výchovně vzdělávací činnost.
V záložce Školní družina -> Dokumenty se můžete seznámit s Vnitřním řádem ŠD, Školním vzdělávacím programem družiny a dalšími potřebnými dokumenty.
Přejeme hezký zbytek prázdnin a těšíme se na spolupráci s Vámi
10. 3. 2020
Oznámení o uzavření školy a školní jídelny
Ministerstvo zdravotnictví České republiky rozhodlo o přerušení výuky na základních školách. Od středy 11. 3. 2020 bude Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice uzavřena, a to až do odvolání. Škola bude otevřena po vyhlášení ukončení preventivního opatření. V průběhu opatření je nutné sledovat sdělovací prostředky.
Žáci budou automaticky odhlášeni z odběru obědů.
22. 10. 2019
Oznámení o vyhlášení volných dnů
V souladu s ustanovením § 24, odst. 2, zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje ředitel školy na čtvrtek 31. 10. a pátek 1. 11. 2019 volný den pro žáky, a to z organizačních a technických důvodů – havárie na topném systému. Jedná se o únik vody z topné soustavy, který s sebou nese snížení tlaku v soustavě a zablokování kotlů. Při opravě bude nutné vypustit vodu ze soustavy a omezit vytápění budovy. Zároveň bude potřeba provést výkopové práce, které zamezí možnosti využití únikových východů z celé staré budovy školy.
Děkuji za pochopení.
Mgr. Miloš Matějka, ředitel
11. 8. 2019
Přihláška do školní družiny
V případě zájmu o přijetí žáka k pravidelné docházce do ŠD odevzdá zákonný zástupce vyplněnou přihlášku nejpozději do 6. 9. 2019. Přihlášku je nutné vyplnit elektronicky, k dispozici na webu školní družiny. Po vyplnění elektronického formuláře bude zápisní lístek automaticky odeslán do našeho systému a zároveň bude vygenerována žádost, kterou postačí vytisknout a předat do ŠD. O zařazení žáka do ŠD rozhodne ředitel školy do 13. 9. 2019 a vyrozumí o tom zákonné zástupce.
ODKAZ NA ELEKTRONICKOU PŘIHLÁŠKU